Toespraak nieuwjaarsreceptie afdeling N-VA Lier & Koningshooikt

Vrijdag 20 januari hebben we met de N-VA afdeling onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie gehouden.

We telden minstens 250 aanwezigen op onze bijeenkomst in het Hof van Aragon. Uiteraard kon een toespraak van onze kersverse afdelingsvoorzitter Piet De Zaeger en burgemeester Frank Boogaerts niet ontbreken. Hun toespraken vind je terug in bijlage. Gastspreker van dienst was dit jaar niemand minder dan Vlaams minister van mobiliteit, toerisme en dierenwelzijn Ben Weyts.

De minister had echter enkele goede voornemens voor Lier op vlak van mobiliteit: De heraanleg van het kruispunt van de Ring met de Boomlaarstraat, de herinrichting van de Aarschotsesteenweg met veilige fietspaden, de realisatie van keerlussen op de Antwerpsesteenweg, het doortrekken van het fietspad van Broechem tot Lier-Centrum, het verbeteren van de verbinding tussen de Ring en de Mechelsesteenweg, het voorzien van een veilig fietspad langs de Kesselsesteenweg en het aanpassen van het kruispunt van de Ring met de Antwerpse- en de Aarschotsesteenweg. Hiervoor wordt 4 miljoen euro (!) voorzien. Uiteindelijk pleitte de minister ook nog voor meer (vracht)vervoer over de Vlaamse waterwegen, om zo in de toekomst onze drukke wegen te helpen ontlasten.

foto's: lierbelicht.be