Schup in de grond met de N-VA

De grootste investering ooit in ons openbaar domein: 22 miljoen op zes jaar tijd. Niet in prestigeprojecten, maar in wat voor onze inwoners écht telt: straten, voetpaden en fietspaden. Meer dan vijftig heraangelegde straten, twintig kilometer aan vlot wegdek met comfortabele voetpaden en maar liefst vijf veilige fietspaden: met dat plan voor Lier en Koningshooikt trekt de N-VA naar de gemeenteraadsverkiezingen.

Schepen voor Mobiliteit en Openbare Ruimte Bert Wollants: “We deden al heel wat. Denk aan de Sander De Vosstraat, Begijnhofstraat, Kanunnik Davidlaan en binnenkort de St. Gummarusstraat. Ook de budgetten voor asfalt en voetpaden zijn verhoogd. Maar de komende jaren moet het voor ons veel meer zijn.”

Burgemeester en lijsttrekker Frank Boogaerts: “We hebben nu zes jaar moeten rijden met de handrem op. Door de werken aan de Ring was het niet aangewezen ook de binnenstad open te leggen. Bovendien moesten we eerst de schuldenberg van 82 miljoen aanpakken. Die is nu met 10% afgebouwd. Die winst wil de N-VA nu terug investeren in onze straten.”

In het verleden werd te weinig geïnvesteerd in onze straten en riolen. Bovendien werden straten als de Berlarij heraangelegd zonder nieuwe riolering, zodat ze meteen terug verzakten.

Daarom schuift de N-VA een ambitieus investeringsplan naar voor. Met ons geen vage beloftes of luchtkastelen. Wél een gedetailleerd, becijferd en haalbaar programma.  Zonder de schulden te verhogen of extra belastingen.

Een kleine greep uit het uitgebreide plan:

• Met de Berlarij, Guldensporenlaan en Eeuwfeestlaan krijgen drie van onze langste straten eindelijk hun heraanleg.
  • Ons historische Begijnhof zal terug schitteren.
  • De hele wijk rond sporthal Komeet wordt aangepakt.
  • Veemarkt en wijk Pettendonk worden volledig opgewaardeerd.
  • Wijk Kloosterheide krijgt riolering en veilige fietspaden.
  • In Koningshooikt veilige fietsverbindingen langs Aarschotsesteenweg en Mechelbaan.

Wij dagen de andere partijen uit om kleur te bekennen: wie kiezers wil lokken met gratis cadeautjes of gigantische prestigeprojecten moet ook durven zeggen wat dat kost. Die centen zullen ze niet in straten kunnen steken. De N-VA maakt die keuze wel en gaat volop voor de schup in de grond!

Het volledige investeringsplan:

• 2018: Sint-Gummarusstraat,  Kanunnik Davidlaan, Leike, Senthout, Spekkestraat
  • 2019: Ros Beiaardstraat, Veemarkt (incl fietspad Hoogveldweg vanaf jaagpad - Veemarkt – Zaat – Jaagpad Zaat), Marnixdreef, Fortweg, Schollebeekstraat
  • 2020: Berlarij, Pastoriestraat, nieuwe ontsluitingsweg station, Tramweglei, fietspaden Aarschotsesteenweg, Dorpstraat
  • 2021: Sterrenstraat, Komeetstraat, Maanstraat, Boomlaarstraat, Bosstraat, Eeuwfeestlaan ( dl richting Guldensporenlaan)
  • 2022: Begijnhof (11 straten!),  fietspad Mechelbaan, Vogelzang, Huibrechtstraat, Koning Albertstraat
  • 2023: Werf, Pettendonk, Molenstraat, Woudstraat, Mijl, fietspaden Kesselsesteenweg, Pieter Breugellaan
  • 2024: Volmolenstraat, Kloosterstraat, Bril, Kattenstraat, Deensestraat, Eeuwfeestlaan (dl richting Antwerpsesteenweg)
  • 2025: Guldensporenlaan, Berlaarsesteenweg buiten de Ring

Namens N-VA Lier&Koningshooikt