Aannemer houdt zich niet aan afspraken

Op 1 oktober 2011

"Op verscheidene plaatsen op de Ring (R16) rond Lier kunnen voertuigen maar over één rijstrook rijden. Je ziet nochtans niemand aan het werk. Ik ben benieuwd wanneer de werkzaamheden beginnen", vroeg gemeenteraadslid Frank Boogaerts (N-VA) aan de dienst Verkeer van de stad Lier.

"Het Vlaams Gewest laat op de Ring fietspaden herstellen. We hebben vastgesteld dat de aannemer niet volgens de opgemaakte fasering aan het werken is. Dit hebben we ondertussen met hem besproken. De aannemer zal zich nu aan de vergunning houden en één kant van de Ring weer vrijmaken. Dat er af en toe niemand aan het werken is, heeft te maken met het verharden van nieuwe beton die op het fietspad aangebracht werd", liet de stad dinsdag aan Boogaerts weten.

Tevreden met dit antwoord ging het raadslid gisteren, donderdag, ter plaatse kijken en wat stelde hij vast? Dat op drie plaatsen op de Ring één rijstrook aan beide kanten nog altijd afgesloten is.

De herstellingen van de fietspaden duren uiterlijk tot 23 november.