Jong N-VA vindt de dubbele fietsrichting in de Maasfortbaan een goede zaak!

Op 8 januari 2006

De recente wijziging aan de verkeerssituatie van de Maasfortbaan en de reactie hierop vanwege de Lierse Fietsersbond is Jong N-VA Lier niet ontgaan. De blijvende fietsknelpunten die al meerdere malen werden gesignaleerd door de Fietsersbond verdienen inderdaad zo snel mogelijk de nodige aandacht.

Het negatieve standpunt dat de Fietsersbond onlangs innam over de invoering van de dubbele fietsrichting van de Maasfortbaan is voor de N-VA-jongeren echter onbegrijpelijk. Het fietspad van de Netedijk kan voor hen geen voorwendsel zijn om de dubbele fietsrichting in de Maasfortbaan niet in te voeren!

Dat fietspad is enkel geschikt voor doorgaand verkeer langs de dijken, terwijl de vroegere situatie in de Maasfortbaan net een mooi voorbeeld is van een prioritair knelpunt voor bestemmingsverkeer. Wekelijks trekt binnenwijk �Den Hof� veel bezoekers van het sociaal restaurant, kinderen die op het voetbalveldje komen spelen, leden van FOS en KSA en sportievelingen van TTC Lier. Deze fietsers moesten tot op heden een grote omweg maken wilden ze vanuit het stadscentrum ter plaatse geraken. Bovendien zorgt de dubbele richting ook voor de fietsende buurtbewoners voor een zeker comfort.

Jong N-VA is dan ook zeer tevreden met deze aanpassingen, maar hoopt samen met de Fietsersbond dat dit het begin kan zijn van het wegwerken van de vele andere fietsknelpunten. Op die manier hopen we dat Lier een echte fietsvriendelijke stad kan worden!