N-VA kiest volop voor kernversterkend beleid

Op 8 oktober 2013

Vandaag besliste het Interministerieel Comité voor de Distributie om de vestiging van Albert Heijn en Avance aan de Antwerpsesteenweg te Lier in beroep alsnog goed te keuren. Daarmee wordt de eerdere weigering van het stadsbestuur ongedaan gemaakt.

N-VA Lier&Koningshooikt legt zich loyaal neer bij dit besluit. Wij zullen ons niet verzetten tegen de inplanting van Albert Heijn en de andere zaken op de Dox-site. Toch wijzen we er op dat het Interministerieel Comité zeer verdeeld stemde: slechts drie van de vijf vertegenwoordigers keurden het beroep goed. Dit sterkt ons in de overtuiging dat de beslissing van het Lierse schepencollege perfect aansloot bij de Winkelnota van de Vlaamse regering.

Als constructieve beleidspartij kijkt N-VA vooruit. Deze beslissing motiveert ons des te meer om te werken aan een kernversterkend winkelbeleid in Lier, samen met onze coalitiepartner. Dat zal de komende maanden zeer concreet worden uitgewerkt: een duidelijke Visie Detailhandel, verhogen van de bereikbaarheid en aantrekkelijkheid van het centrum en diverse kernversterkende maatregelen. Daarmee houdt de N-VA woord aan de Lierenaars die haar het vertrouwen schonken voor een bloeiende en bruisende stad.