N-VA wil àlle knippen weg

Op 21 november 2011

N-VA Lier/Koningshooikt neemt akte van de nieuwe koerswijziging van CD&V wat betreft de verkeerscirculatie in Lier. Voor ons is dat verheugend nieuws.

De N-VA betreurt echter dat dit inzicht niet vroeger is gekomen – bijvoorbeeld op het moment dat de  N-VA  uit de meerderheid is gestapt, juist omwille van dit verkeersplan. Het verbaast ons eveneens dat CD&V bijna een half jaar  nodig had om te begrijpen wat heel Lier al vanaf dag één wist: dat dit plan gewoon niet deugt.  Nu kunnen we alleen maar de zoveelste en hopeloos laattijdige bocht van CD&V vaststellen.

De N-VA herhaalt het standpunt dat de partij altijd al heeft ingenomen : voor een autoluw maar doorrijdbaar  centrum en daarom radicaal tegen de verschillende knippen. CD&V kan dus op onze steun rekenen met  hun voorstel om autoverkeer over het Zimmerplein in één richting terug toe te laten. Toch volstaat dit niet voor ons.  Voorzitter Toon Vaessens benadrukt dat het CD&V-voorstel dan wel een stap in de goede richting is, maar toch ruim onvoldoende blijft:

“Dit lost maar de helft van het probleem op. Ook de knip aan de Vismarkt is een doorn in het oog van heel Lier. Die knip zal blijven, ook na de heraanleg van de Grote Markt. De onzalige paaltjes in de Vredebergstraat, het Vlietje en de Predikherenlaan moeten zo snel mogelijk verdwijnen om Lier opnieuw langs twee kanten  doorrijdbaar en bereikbaar te maken.”

Dit is geen nieuw standpunt van N-VA Lier / Koningshooikt. Het is hetgene dat wij altijd al hebben verdedigd, consequent en rechtlijnig. Als wij iets aan de kiezer beloven blijven wij daar namelijk zes jaar lang achter staan, geen zes maanden.