N-VA zet met Ann-Sofie Van den broeck (22) jong Liers talent op lijst

Op 3 september 2012

De N-VA Lier maakt bekend dat Ann-Sofie Van den broeck de kandidatenijst voor de gemeenteraadsverkiezingen zal versterken op de 19e plaats. Zo geeft de Lierse N-VA opnieuw kansen aan getalenteerde jongeren.

Voorzitter Toon Vaessens is zeer tevreden met deze versterking voor de lijst: “Ann-Sofie is een geboren Lierse van 22 jaar, met een heel actief sociaal leven in onze stad. Zij haalde al een diploma Politieke en Sociale Wetenschappen en studeert momenteel zowel Europese politiek als Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent. Een jonge vrouw met kennis van zaken dus, die zich volop wil inzetten voor Lier en Hooikt.

Na Rik Verwaest als jongste gemeenteraadslid van Lier en studentenpraeses Kristof Buelens krijgt Ann-Sofie als derde twintiger een kans op onze kandidatenlijst. Bovendien duwt Bert Wollants, een jong toptalent uit de Wetstraat. De Lierse N-VA is dus niet alleen rijk aan politieke en bestuurlijke ervaring dankzij gewezen schepenen als Frank Boogaerts en Jan Hauwaert, maar ze geeft ook volop ruimte aan getalenteerde en geëngageerde jongeren”, concludeert ondervoorzitter Piet De Zaeger.

De N-VA dankt ook uitdrukkelijk Emmy Gils, die spontaan haar plaats op de al sinds juni volledige N-VA-lijst afstond aan Ann-Sofie. Emmy is immers blij dat een jongere uit haar wijk Boomlaar voor N-VA kiest en net als haar opkomt voor de buurt. Emmy Gils zal de N-VA blijven vertegenwoordigen in de Lierse Cultuurraad.