Nieuwe verkeerscirculatie veroorzaakt meer problemen dan ze oplost

Op 2 december 2011

N-VA Lier-Koningshooikt nam kennis van het nieuwe circulatieplan van ons veelkleurige schepencollege. Alvast merken we op hoe veelzeggend het is dat dit bericht alleen verscheen op de website van het linkse kartel SP.A-Groen! De meerderheidspartijen rollen vechtend over straat en slagen er nu zelfs niet meer in nog samen te communiceren!

Dit “akkoord” is dan ook een perfecte aftekening van de chaos die heerst in het schepencollege. Elke partij heeft zijn heilige koe willen sparen, met als gevolg dat er een afschuwelijk compromis is bereikt. Alleen OpenVLD valt totaal uit de boot, maar dat zijn we intussen al wel gewend. Wij vragen ons alvast of er iemand in het schepencollege zit die écht gelooft in dit dwaze plan?

De N-VA heeft alvast de volgende bedenkingen:

1. De meerderheid wil de “Lierse Muur” nog laten voortduren tot na de complete heraanleg van de Grote Markt in maart 2012.  Voor het schepencollege volstaan blijkbaar 10 maanden miserie niet en zal Lier nog 4 maanden langer moeten sukkelen.
  2. De N-VA  stelt dat de aangekondigde wijzigingen absoluut onvoldoende zijn om van Lier een autoluwe maar doorrijdbare stad te maken. Het tijdelijk openstellen van de Predikherenlaan gedurende enkele uren van de dag is een nepoplossing, die alleen maar voor meer verwarring zal zorgen.
  3. De partijen die ons de “paaltjes” opdrongen deden dat met de boodschap dat de straten rond de Markt geen sluipverkeer konden slikken. Nu vinden ze die straten opeens wel geschikt om alle verkeer door te jagen. Van kazakkendraaierij gesproken! De bewoners van de Predikherenlaan, Blokstraat en omliggende straten zullen de rekening mogen betalen van het veto van SP.A-Groen! om auto’s over de Markt te laten rijden.
  4. De N-VA bevestigt haar standpunt: de stad moet opnieuw doorrijdbaar worden op elk uur van de dag, de Knip en alle paaltjes moeten verdwijnen.

Namens N-VA Lier&Koningshooikt

Frank Boogaerts                     Gemeenteraadslid - Senator