Onderhoud Lierse fietsenstallingen kan veel beter!

Op 8 maart 2007

Jong N-VA trok dit weekend erop uit om de Lierse fietsenstallingen te inspecteren. We stelden een aantal serieuze pijnpunten en mankementen vast wat betreft het onderhoud van enkele stallingen en die heel wat ergernis bij de fietsende Lierenaar oproepen. Op de foto's kan iedereen vaststellen dat Jong-N-VA geen ongelijk heeft wanneer ze stellen dat Lier nog heel wat werk voor de boeg heeft wat betreft fietsvriendelijkheid.

Aan de overdekte fietsenstalling naast het station werd reeds maanden geleden een motorfiets in brand gestoken. Het wrak van deze motorfiets ligt er momenteel nog altijd te roesten, met de politielinten er zelfs nog aan! Noch één van de stadsdiensten, noch de eigenaar of de NMBS vindt het blijkbaar de moeite om het wrak te verwijderen. In dezelfde stalling troffen wij verscheidene compleet doorgerroeste fietswrakken aan die hier door hun eigenaar werden achtergelaten en daar reeds maanden staan te verkommeren, getuigde de foldertjes van evenmenten van november die we aantroffen op de bagagedragers. Niet alleen nemen al deze wrakken heel wat plaats in op deze drukbezette fietsenstalling, het geeft de fietsenstalling ook een verloederd voorkomen dat vandalisme en sluikstorten aantrekt in één van onze drukbezetste stallingen.

Op de Kolveniersevest werd één van de fietsenrekken door een wagen geraakt. Het verbogen rek is nog amper bruikbaar, maar ook hier is er maanden later van vervanging of herstelling van de beschadiging niets te merken.

Jong-N-VA-Lier vraagt dan ook dat het stadsbestuur werk maakt van een systematisch en snel onderhoud van de fietsenstallingen teneinde ervoor te zorgen dat de Lierenaar weer zijn fiets overal op een veilige, goed onderhouden stalling kwijt kan.