Energiezuinige LED-verlichting op de Lierse binnennete wordt geïnstalleerd

Op 19 januari 2016, over deze onderwerpen: Milieu & Energie, Modernisering, Openbaar domein

Het Lierse stadsbestuur kondigde vorig jaar de vervanging van de verlichting aan. Na een aantal voorbereidende werken worden deze week de eerste lampen gemonteerd. Naar schatting zullen de werken 4 weken duren.

De oude verlichting van de Binnennete verbruikt veel en is ook sterk verouderd. Vorig jaar organiseerde het schepencollege al een avondlijke proefopstelling waarbij ook alle gemeenteraadsleden werden uitgenodigd, waarna een nieuw ontwerp werd uitgewerkt en besteld door het schepencollege. De nieuwe installatie voorziet 10 lampen voor de aanstraling aan de vier bruggen, met telkens twee per brug, twee lampen aan ’t Spui en 22 lampen voor de aanstraling van de oevers.

Schepen van Openbare Ruimte & Mobiliteit, Bert Wollants, is tevreden dat de nieuwe verlichting er nu eindelijk komt. "De oude stroomslurpende toestellen verbruikten te veel, waren slecht te richten en deden onze prachtige Binnennete oneer aan. Dat verandert nu grondig".

Technisch bureau
Paradeplein 2 bus 1