Frank Boogaerts (N-VA) beëdigd als burgemeester van Lier

Op 28 december 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Burgemeester, Verkiezingen 2018

Frank Boogaerts (N-VA) beëdigd als burgemeester van Lier: “Burgemeester moet er zijn voor alle inwoners”

Maandag 24/12/2018 heeft Frank Boogaerts in handen van de provincie­gouverneur Cathy Berx opnieuw de eed afgelegd als burgemeester van Lier.

Frank was lijsttrekker voor de N-VA op 14 oktober en wist opnieuw een schitterend resultaat te behalen zowel met de lijst als persoonlijk.  De N-VA slaagde erin om het aantal verkozen gemeenteraadsleden van 12 te behouden en een lichte stemmenwinst te boeken, wat toch een mooie prestatie is na 6 jaar het beleid in Lier te hebben bepaald. “De bevolking heeft ons beleid dus duidelijk goedgekeurd en gesteund”, zo stelt Frank.

“Ik heb in mijn leven al regelmatig een eed afgelegd: als schepen, senator en burgemeester. Echt zenuwachtig word ik daar dus niet meer van”, zegt Frank Boogaerts. “Anderzijds was dit toch weer een speciaal moment, dat ik graag met enkele mensen deelde. Zo vergezelden mijn vrouw, kinderen, kleinkinderen, de algemeen directeur van de stad Lier en partijgenoten Rik Pets en Jenny Van Damme me naar het provinciehuis.”

Boogaerts noemt het burgemeesterschap de mooiste job in de politiek. “Omdat de functie dicht bij de burgers staat.” Begin 2022 staat hij dat mooie ambt af aan Rik Verwaest zoals afgesproken binnen het bestuur voor de verkiezingen, maar eerst wil Boogaerts nog een aantal zaken helpen realiseren. “De huidige meerderheid wordt verder gezet. Verwacht dus geen drastische stijlbreuk, maar er worden natuurlijk wel enkele belangrijke nieuwe projecten op poten gezet en bestaande projecten verder gezet”, geeft Boogaerts nog mee. “Ik denk onder andere aan de restauratie van het begijnhof, de heraanleg van tal van fiets- en voetpaden en wegen, de ontwikkeling van de Hoge Velden als sportsite voor de Lierse voetbaljeugd , de verdere uitbouw van ons politiekorps, en de verlaging door de inwoners van de vaste IVAREM-bijdragen ”

De N-VA afdeling Lier/Koningshooikt is uiteraard zeer tevreden met dit schitterend verkiezingsresultaat , dankt Frank voor de grote inzet en leiding van onze stad de voorbije 6 jaar en is ervan overtuigd dat hij dit met succes zal voortzetten de volgende jaren.

Foto: lierbelicht & lierinbeeld)