Gehaktkoekje krijgt van stad als eerste het label ‘100% made in Lier’

Op 23 februari 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie, Middenstand, Toerisme

Een ondernemer die iets maakt in de vorm van een schapenkop, kan hiervoor bij de stad het label ‘100% made in Lier’ aanvragen. Met hun schapenkopburger zijn Johan Ceulemans en Vanessa Stordeur van Puur Frituur de eersten die dit nieuwe beeldmerk mogen gebruiken.

“Het schapenkoppenlogo en de baseline ‘Lier. Plezier op kop’ blijft ook in de toekomst exclusief voor de communicatie en promotie van de eigen initiatieven en producten van de stad Lier. Maar daarnaast is, om verwarring te vermijden, nu een apart beeldmerk gecreëerd, afgeleid van het bestaande logo. Bedoeling is dat handelaars en ondernemers dit beeldmerk hanteren in combinatie met de slogan ‘100% made in Lier’ voor de creatie van 100 procent Lierse producten”, zegt burgemeester Frank Boogaerts (N-VA).

Wil je als handelaar of ondernemer een koekje of chocolaatje, een hamburger of broodje, onderlegger of T-shirt in of met de vorm van de schapenkop creëren, dan kan dat, mits je je idee ter goedkeuring aan het schepencollege voorlegt. Puur Frituur is in de Boomlaarstraat 116 is de eerste onderneming die het label toegekend krijgt.

“Het koekje is gemaakt van varkens- en rundgehakt, op smaak gebracht met verschillende kruiden. We verkopen twee versies. De ene burger werd door paneermeel van rode paprika gehaald, de andere door gelepaprikapaneermeel. Het is een typische frituursnack die we het liefst serveren met warme ajuinsaus of met onze huisgemaakte tartaar”, zegt Vanessa Stordeur.

Aanvragen om het label ‘100% made in Lier’ te mogen gebruiken, mailt u naar communicatie [at] lier.be