Infozuilen wijzen bus- en treingebruikers weg naar Lierse centrum

Op 4 maart 2016, over deze onderwerpen: kernversterkend beleid, Toerisme

De grote, verlichte reclamezuilen aan Leopoldplein en Veemarkt bieden al vele jaren ruimte aan de stad om promotie te voeren. De affiches werden echter in jaren niet meer vernieuwd of aangepast. Erger nog, deze affiches waren verbleekt en zelfs gedeeltelijk vergaan.  Daar is nu verandering in gekomen met een actie in het bijzonder gericht op bus- en treinreizigers. De stad ontwierp immers grote affiches (1,2 m x 3,5m) waarop de wandelafstand naar het centrum visueel wordt voorgesteld. Ook voor wie parkeert op parkings Zaat of Tramweglei krijgt met de affiches extra info.

"Wie een dagtrip maakt naar Lier per trein of bus, komt vaak terecht aan ons treinstation of één van de 2 grote busstations op Leopoldplein of Veemarkt. Om bezoekers van onze stad het makkelijker te maken, kan je daar nu aflezen hoe je naar onze historische kern en bezienswaardigheden wandelt en op welke afstand dat ligt" stelt Schepen van Mobiliteit, Bert Wollants, "En ook daaruit blijkt dat alles hier 'verrassend dichtbij' is, te voet of per Blue-bike.".

Dat is meteen ook de slogan van de campagne waarbij eerder al 20.000 plannetjes werden verspreid in Lier en omgeving. Voetgangers, fietsers, bus- en treingebruikers maar ook automobilisten worden zo geïnformeerd over alle mogelijke manieren om de stad vlot te bereiken. De affiche bevat verder een overzicht van bezienswaardigheden, het zwembad, bus- en treinstations en parkings.

Verantwoordelijke schepen: Bert Wollants 

Foto: dienst communicatie

Foto-album

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is