Jong N-VA rolt rode loper uit voor fietspad Aarschotsesteenweg

Op 6 augustus 2018, over deze onderwerpen: Fietsbeleid, Jongeren, Mobiliteit, Verkeersveiligheid

Al vele jaren vroeg Koningshooikt een veilig fietspad langs de Aarschotsesteenweg. Meer dan loze beloftes kregen ze echter niet van de beleidsmakers. Sinds 1994 stond dit fietspad op de ‘prioriteitenlijst’ van stad Lier. Al in 1996 beloofde de Vlaamse regering de nodige centen. Maar het bleef bij woorden. De Hooiktse fietsers moesten het doen met een dun lijntje verf tussen hen en voorbijrazend verkeer.

Een sterke N-VA-tandem bracht daar verandering in: Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en Liers schepen van Mobiliteit Bert Wollants. Een budget van €5 miljoen staat opzij, de plannen zijn goedgekeurd en de onteigeningen gestart. In 2019 gaat de schup dus in de grond: maar liefst vier kilometer aan nieuwe fietspaden én een veilige middenberm!

Jong N-VA Lier&Koningshooikt is blij met de doorbraak in het dossier. Ondervoorzitter en Hooiktenaar Xander De Vos:

“Ik herinner me de fietskaart die we op school kregen tussen Lier en Koningshooikt. De Aarschotsesteenweg stond op die kaart donkerrood! Veel klasgenoten uit Jut kwamen dan ook liever met de bus.

We rollen nu al symbolisch de rode loper uit voor de fietspaden. Vanaf volgend jaar krijgen fietsers hier een zee van ruimte!”

Namens Jong N-VA Lier&Koningshooikt