Kandidaat-huurders kunnen plaats op wachtlijst raadplegen

Op 18 juni 2020, over deze onderwerpen: Sociale huisvesting

De Lierse Maatschappij voor de Huisvesting (LMH) heeft haar website in een nieuw kleedje gestoken. Bewoners vinden zo de informatie die ze nodig hebben, veel gemakkelijker terug.

De website leidt u meteen naar de juiste pagina's. “Een grote nieuwigheid is de knop Plaats op de wachtlijst. Hier kunt u snel opzoeken op de hoeveelste plaats u staat op de wachtlijst voor het huren van een van onze woningen”, zegt directeur Marc Vanden ­Eynde. “Hiervoor heeft u uw rijksregisternummer en uw inschrijvingsnummer bij de LMH nodig. Alle kandidaat-huurders krijgen een badge toegestuurd met hun inschrijvingsnummer.”

Het nieuwe portaal geeft een duidelijk overzicht van alle woningen die LMH verhuurt. “Per wijk kunt u het aanbod raadplegen en per woning krijgt u een heleboel relevante informatie”, vertelt Vanden Eynde. “Via de website kunt u zich ook inschrijven als kandidaat-huurder. Huurders kunnen voortaan dan weer een probleem digitaal melden.”

Volkswoningen Duffel

De Lierse Maatschappij voor de Huisvesting werkte voor de ontwikkeling van de nieuwe website samen met de Volkswoningen van Duffel. “We werken al langer samen. Nu zochten we samen naar een webdesigner. Dat werd het Lierse bedrijf vingerhoets.com”, zegt LMH- voorzitter Jan ­Hauwaert.

De website van Volkswoningen Duffel komt later online.

(GVA, CVR)

liersehuisvestingsmaatschappij.be