Kerstmarkt, koopzondag en een strik

Op 10 december 2015, over deze onderwerpen: Evenementen, Lokale economie, Verenigingsleven

Dit weekend moet het perfecte startmoment worden voor uw kerstaankopen. Zondag zijn de winkels open en is er uiteraard de kerstmarkt. Als extraatje pakken worden uw kerstinkopen zondag gratis ingepakt door de diensten van de stad.

De kerstmarkt op de Grote Markt, het Zimmerplein en het Felix Timmermansplein opent nu vrijdag om 18 uur. Op zaterdag en zondag kunt u er vanaf 14 uur terecht voor kerstspullen, lekkers en animatie. De komende drie zondagen zijn ook de winkels 's namiddags open, van 13.30 uur tot 18 uur.

Op zondag 13 en zondag 20 december wordt u nog extra verwend. Dan is een 'Lier pakt je in'-promostand in het leegstaande handelspand naast Zeeman in de Antwerpsestraat. "We pakken je geschenken er gratis en feestelijk in. Bovendien krijg je er een gratis gadget bij en het gloednieuwe foldertje Lier, verrassend dichtbij. Wie aan de automaat op de Grote Markt een Centrumbon kocht, kan er een geschenkverpakking voor komen afhalen", zegt Hannelore Vermassen van de stadsdienst Economie.

Door de kerstmarkt moet de wekelijkse markt komende zaterdag wel verhuizen van de Grote Markt naar het Renaat Veremansplein. "Als vroeg kerstgeschenkje delen de stad en de Lierse Markthandelaarsvereniging kortingsbonnen van twee euro uit om op de markt te besteden. We hebben zevenhonderd bonnen die we vanaf 9 uur beginnen uit te delen", zegt schepen van Lokale Economie Lucien Herijgers (N-VA).

Verkeer wordt omgeleid

Van donderdag 10 december om 9 uur tot maandag 14 december om 16 uur mogen overigens alleen fietsers en voetgangers over de Grote Markt. Tijdens de uren van de kerstmarkt mogen zelfs fietsers er niet door. Het verkeer kan wel altijd van de Florent Van Cauwenberghstraat naar de Lisperstraat en de Antwerpsestraat rijden. Ook de Eikelstraat is afgesloten langs de kant van de Grote Markt. Buiten de uren van de kerstmarkt gaat de straat wel open in beide richtingen voor plaatselijk verkeer via het Zimmerplein.

www.kerstinlier.be

www.shoppeninlier.be