Minder verkeersongevallen met gewonden

Op 27 april 2016, over deze onderwerpen: Drugs, Jeugd, Jongeren, Politie, Criminaliteit, Verkeersveiligheid

De criminaliteit in Lier daalt. Dat zeggen burgemeester Frank Boogaerts (N-VA) en korpschef Werner Cazaerck bij de voorstelling van de criminaliteitscijfers.

"De geregistreerde criminaliteit is gedaald van 3.374 in 2012 naar 2.700 feiten in 2015. Er zijn minder inbraken en verkeersongevallen met gewonden. In 2015 werd er hard gewerkt met actieplannen tegen inbraken zodat er een daling is van een vierde. Verkeersveiligheid is onze topprioriteit en we noteren onder andere 3.479 pv's voor het negeren van het rood licht", legt de korpschef uit.

Eén van de aandachtspunten gaat vooral naar de drugsproblematiek. "Vanwege het toenemend aantal meldingen, van 176 in 2014 naar 213 in 2015, hebben we een team 'jongeren en drugs' opgericht binnen de interventiedienst. Verschillende acties werden al uitgevoerd in samenwerking met de recherche", aldus korpschef Werner Cazaerck.

(WAE, HLN)