Nieuw afdelingsbestuur moet N-VA verder uitbouwen als grootste partij van Lier en Koningshooikt

Op 3 maart 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsbestuur, Afdelingsnieuws, N-VA, Partij, Transparant en efficiënt bestuur, Verkiezingen, Bestuur

De leden van de N-VA Lier&Koningshooikt verkozen gisterenavond Piet De Zaeger (44) tot afdelingsvoorzitter.

Historicus van opleiding begon De Zaeger zijn politieke loopbaan in Brussel als stafmedewerker bij de Volksunie. Sinds 2004 is hij algemeen directeur van de N-VA. Hij staat in voor het communicatiebeleid, de partijorganisatie, het personeelsbeleid en het financieel en logistiek beheer van de partij. Onder zijn beleid boekte N-VA zeven verkiezingsoverwinningen op een rij.

Aftredend voorzitter Toon Vaessens (51) werd verkozen tot ondervoorzitter. De piloot en manager bij een luchtvaartmaatschappij was deed maar liefst drie termijnen als voorzitter. Onder zijn voorzitterschap groeide de N-VA uit tot de grootste partij van de stad. Toon werd dan ook terecht in de bloemetjes gezet door de afdeling.

Werden ook verkozen in het afdelingsbestuur: Alfons De Cuyper, Ann-Sofie Van den Broeck, Christophe Monsart, Elke Heijkers, Francois Berckmans, Gaston Uytterhoeven, Hugo Govaerts, Jan Hauwaert, Lien Van Oosterwyck, Mara Op De Beeck, Nathalie Van Baren, Robert Janssens, Roger Goosssens, Roger Meeuwis, Tim Van Keer, Walter Janssens, Wim Theunis en Xander De Vos. Samen met de burgemeester, schepenen, gemeente- en OCMW-raadsleden vormt deze 32-koppige ploeg de volgende drie jaar het afdelingsbestuur van N-VA Lier&Koningshooikt.

De nieuw verkozen afdelingsvoorzitter zei rotsvast overtuigd te zijn “dat de N-VA over de bestuurders én het programma beschikt om de stadsfinanciën verder op orde te zetten én tegelijk de leefbaarheid te garanderen van Lier en Hooikt als stad om in te leven, te werken, te winkelen, te ondernemen, te fietsen, te feesten en te sporten”.

N-VA Lier&Koningshooikt

Contact: