Nog deze zomer komt een publieke barbecue op evenementenweide

Op 27 februari 2017, over deze onderwerpen: Evenementen, Openbaar domein, Parken, Parken - openbaar groen, Toerisme, Vrije Tijd

Zelf geen goede plek om te barbecueën? Geen probleem! Tegen de zomer plaatst de stad een publieke barbecue op de evenementenweide naast het stadspark in de Netelaan.
“Er kwamen voor zo'n publieke barbecue drie locaties in aanmerking: de weide tegen de Gasfabriek in de Frederik Peltzerstraat, de weide achter jeugdcentrum Moevement of de evenementenweide aan de Netelaan. We maakten een afweging met een aantal factoren, zoals het risico op vandalisme, gezinsvriendelijkheid, gezelligheid van de omgeving en mogelijke overlast. Op basis hiervan kreeg de locatie achterin de evenementenweide de voorkeur, vlak aan het water”, zegt schepen van Evenementen Rik Verwaest (N-VA).
“Bedoeling is deze zomer al te kunnen starten. We zijn bezig met alle betrokken diensten om de praktische dingen voor te bereiden. Wij deden hiervoor een beroep op het advies van stad Antwerpen, die zelf enkele van de meest gebruikte publieke barbecues van het land uitbaat.”

Dagelijks controle
“In ons voorstel wordt het afval dagelijks opgehaald door de stadsdiensten, terwijl vzw Werkmmaat, dat vlakbij in de speeltuin resideert, in het onderhoud voorziet. Op die manier blijft de werklast beperkt en is er dagelijkse controle en schoonmaak. We moeten nog wel een formeel reglement uitwerken.” “Wat we gaan doen bij een te groot succes? In de eerste plaats heel tevreden zijn en daarna uitkijken naar uitbreidingsmogelijkheden. Maar laat ons eerst afwachten tot de eerste stukjes vlees à point zijn!”

(cvr, GVA)