Opruimactie wijk Herderin door stad en politie

Op 7 maart 2016, over deze onderwerpen: Afvalbeleid, Politie, Wijkwerking, Sluikstorten

Sluikstorten en zwerfvuil zijn een probleem waar veel gemeenten tegenwoordig last van hebben. Ook in Lier zijn er spijtig genoeg heel wat hardnekkige sluikstorters. Afval dumpen is niet de oplossing, het is zeer vervuilend, kost de gemeenschap veel geld en is daarbij ook nog eens strafbaar! Indien wij iemand kunnen betrappen, riskeert de sluikstorter een boete van 350 euro.

Gisteren vond er een proefproject plaats in de wijk Herderin. Op initiatief van de wijkagent werd in samenwerking met de stadsdiensten een opruimactie sluikstorten en zwerfvuil georganiseerd. Het opzet van de actie was om eerst de wijk op te ruimen. Daarna zullen alle buurtbewoners een sensibiliserende brief ontvangen met de vraag om hun wijk proper te houden. De actie en de samenwerking met de gemeenschapswachten en de technische dienst van stad Lier waren een groot succes, er werd heel wat afval verzameld en opgeruimd. Wij hopen uiteraard dat iedereen zijn steentje bijdraagt om de wijk proper te houden. Indien iemand toch betrapt wordt, zijn wij genoodzaakt om repressief op te treden. Na positieve evaluatie zullen andere wijken ook aan de beurt komen!

Burgemeester Frank Boogaerts benadrukt dat de stad de acties tegen sluikstorten zal verder zetten op deze manier en met de camera’s. De inspanningen van de stad leveren immers positieve resultaten op!

Voor meer informatie:

Magalie Derboven