Pop-ups vinden stek in Antwerpsestraat

Op 26 november 2015, over deze onderwerpen: Lokale economie

Hanane Lamrini opende in de Antwerpsestraat Helen Design, een pop-upstore die vooral handtassen verkoopt. De Antwerpsestraat blijkt trouwens plots erg in trek te zijn voor tijdelijke winkels.

"In dit winkelpand was tot voor kort Lingerie Karine gevestigd. Ik huur het nu voor drie maanden. Misschien hou ik de winkel nog wel langer open, maar dat zal onder meer afhankelijk zijn van de omzet. Ik verkoop vooral lederen handtassen en zijden sjaals van het merk Helen Design, maar ook allerlei accessoires als ringen, kettingen en armbanden", zegt Hanane Lamrini." De collectie van Helen Design is niet spotgoedkoop, maar ook niet te duur. Je hebt al tassen vanaf 25 euro. Iedereen vindt hier dus wel iets dat bij haar past. Doordat de winkel zo ruim is, kan ik een uitgebreide collectie aanbieden. Dat is voor de klant toch ook wel een enorm pluspunt", meent Lamrini, die haar tijd nu verdeelt tussen haar pop-upstore en restaurant Rosario, dat ze samen met haar echtgenoot uitbaat.

Helen Design is niet de enige pop-upwinkel die recent de deuren in de Antwerpsestraat opende. Zo verkoopt Chrono Stock (Antwerpsestraat 26) al enkele weken huishoudartikelen, keukentoestellen, kook- en eetgerief, schoonheidsproducten en nog veel meer. "Van bekende merken en met 20 tot 50 procent korting. Chrono Stock is trouwens de eerste keten van tijdelijke winkels in Europa. In Lier blijven we nog tot eind december open", zegt Lydia Snoeren.

"Ik denk dat we stilaan van een kentering kunnen spreken", reageert schepen van Lokale Economie Lucien Herijgers (N-VA). "Zo kenden we in de tweede helft van dit jaar al vijf premies van 10.000 euro toe aan mensen die een handelszaak in een leegstaand winkelpand openen. We hebben bovendien weet van nog nieuwe invullingen in leegstaande panden in het kernwinkelgebied."

CVR, GVA