Provinciegouverneur Cathy Berx feliciteert Lier stadsbestuur

Op 4 februari 2016, over deze onderwerpen: Financieel Beleid, Financiën, Provincie

Het  stadsbestuur ontving een brief met felicitaties van de Antwerpse gouverneur voor de stevige sanering van de stadsfinanciën en het afbouwen van de schuld.

Provinciegouverneur Cathy Berx verwijst naar de beleidsnota van minister Homans die stelt dat duurzame financiële gezondheid van de lokale besturen voor de Vlaamse Regering een groot aandachtspunt is. Vervolgens merkt de gouverneur op dat Lier al vele jaren een enorme schuldenput met zich meesleept.

Hierover stelt zij dat zowel zijzelf als het Agentschap voor Binnenlands Bestuur wel degelijk inzien dat het stadsbestuur al diverse maatregelen heeft getroffen om dit structureel aan te pakken en feliciteert zij ons voor dit goede financieel beheer.

Tenslotte vraagt ze ons om ook de volgende jaren te blijven werk maken van deze schuldafbouw, zodat deze niet naar de volgende generatie wordt doorgeschoven.

Hiervan zijn wij ons zeer sterk bewust. Daarom kozen wij voor verandering en zullen wij deze politiek van goed financieel en zuinig beleid om in de toekomst te investeren, verder zetten.

In bijlage vind je de volledige brief!