Stad frist websites op

Op 7 september 2016, over deze onderwerpen: Burgemeester, Modernisering, Stadsdiensten, Toegankelijkheid

De stad gaat haar website en die van het Sociaal Huis aan-passen, zodat die makkelijker te raadplegen zijn met een smartphone en een tablet. Een nieuwe website is voorlopig niet aan de orde.

“We gaan beide websites in een moderner jasje steken. Tegelijkertijd rusten we deze websites uit met een responsive design. Dat betekent dat de website zich aanpast wanneer je hem met een smartphone of tablet bezoekt. Deze aanpassingen plannen we tegen eind dit jaar. We hebben er even aan gedacht om een volledig nieuwe website te laten bouwen, maar dat vinden we voorlopig nog niet nodig”, zegt burgemeester Frank Boogaerts (N-VA).

“Met een gemiddelde van meer dan 24.000 unieke bezoekers per maand is de stedelijke website een frequent gebruikt communicatiemiddel om informatie te vinden of een product of dienst op te vragen. Zo gebeuren bijvoorbeeld 42% van de afspraken voor een dienstverlening in het stadskantoor via onze website.”

Boogaerts verwijst in dit kader graag naar de Grote Gemeentetest van zusterkrant Het Nieuwsblad. “Daar behaalden we voor onze website een mooie 7,4 op 10. We scoorden onder meer goed op de zoekfunctie, aanvragen via het e-loket, de vermelding van de contactgegevens, de mogelijkheid om online een melding te maken en de link naar de UiT-agenda.”

(CVR, GVA)

www.lier.be