Stad & OCMW Lier en GO! ondertekenen intentieovereenkomst voor bouw en gebruik sporthal Campus Arthur Vanderpoorten

Op 24 februari 2017, over deze onderwerpen: Investeringen, Jeugd, Sport

Door de goede samenwerking tussen het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en de stad Lier werd deze week tijdens het schepencollege en de raad van bestuur van scholengroep Kla4 een intentieovereenkomst voor de bouw en het gebruik van sportinfrastructuur goedgekeurd.
In grote lijnen stelt de overeenkomst dat Atheneum Lier grond ter beschikking stelt en dat de stad instaat voor de bouw en exploitatie van de sporthal op dit terrein.

Onze burgemeester Frank Boogaerts heeft vrijdagnamiddag dit toegelicht in een persconferentie, zijn heel verhaal vind je terug in de bijlage.

Schepen van Sport en Onderwijs Ivo Andries: “Door deze samenwerking kan de stad investeren in een kwalitatieve sporthal (afmeting 44 x 32 meter) die voldoet aan de voorwaarden van alle zaalsportfederaties. De nieuwe sporthal is geschikt voor alle belangrijke zaalsporten op competitieniveau: zaalvoetbal, basketbal, volleybal en badminton en zal tijdens de schooluren gebruikt worden door de scholen. Buiten de schooluren kunnen ook verenigingen er terecht. We bekijken de invulling van de buitenschoolse uren nog in overleg met de verschillende Lierse sportverenigingen.”
“De bouw van een sportcomplex op onze campus is een win-win situatie voor ons. Het voordeel voor de school bestaat erin dat onze leerlingen van kleuter- en lager tot secundair onderwijs dagelijks gebruik kunnen maken van een professionele sportinfrastructuur volledig volgens de normen voor competitiesporten en uitgerust met moderne toestellen,” stelt Dirk Van Haver algemeen directeur scholengroep Kla4. “Bovendien beschikt Atheneum Lier als enige school in de regio over een sterke studierichting ASO Sportwetenschappen en start vanaf volgende jaar de nieuwe richting TSO Lichamelijke Opvoeding en sport. Een moderne sporthal op de campus zal de kwaliteit van beide opleidingen zeker ten goede komen,” aldus Van Haver.

De werken voor de nieuwe sporthal kunnen in de loop van 2018 van start gaan.

Info: Verhuur infrastructuur & Sport, sport [at] lier.be

tel. 03 480 52 51; www.uitinlier.be