Winkels houden koopdag tijdens opening van Pallietertunnel

Op 13 april 2016, over deze onderwerpen: Infrastructuur, Lokale economie, Mobiliteit, Stadsontwikkeling, Verkeersbeleid

De Pallietertunnel wordt zoals eerder aangekondigd op komende zondag, 17 april, officieel geopend. Verscheidene winkels op de Ring (16) en op de Mechelsesteenweg openen naar aanleiding hiervan hun deuren. Sommige zorgen ook voor speciale acties. Het initiatief gaat uit van de Vereniging Economische Buurtwerking Mechelsesteenweg. Dat gaf ter gelegenheid van de officiële opening van de tunnel ook de Tunnelkrant uit. “Met dit krantje willen we iedere Lierenaar informeren over onze tunnel, maar ook danken voor de moeite die ze zijn blijven doen om tot bij ons te komen”, zeggen voorzitter Claudia De Moor en ondervoorzitter Leo Deprince.

Werfie

Na de officiële opening door minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) mag iedereen van 12.30 tot 15u een kijkje in de tunnel komen nemen. U kunt er een 'werfie' nemen, een timelapse van de werken bekijken en iets drinken. Kinderen mogen met krijt een kleurtje aan de tunnel geven.

Het autoverkeer mag vanaf maandag 18 april door de tunnel rijden.

(GVA, CVR)