Maurits De Smedt

Als voorzitter van de K. Moedige Bootvissers, Vriendenkring Eerste Vrijdag en adviesraad Socio-Cultuur ben ik erg actief in het Lierse verenigingsleven. Lierenaars en bezoekers warm maken voor alles wat er te beleven valt in onze mooie stad is voor mij een plezierige dagtaak. Als bezorgde grootvader hecht ik aan veilig verkeer met goed verlichte oversteekpaden voor fietsers en voetgangers. Lierenaars die een dagje ouder worden verdienen dan weer toegankelijke voetpaden. Ook het behoud van ons groene Neteland gaat me aan het hart.

Met uw steun wil daar graag werk van maken!

Mijn speerpunten zijn:

• We leggen grenzen aan de groei. Hoogbouw wordt strikt begrensd, nieuwbouw moet zich aanpassen aan het karakter van de omliggende wijk. De stad remt grote nieuwbouwprojecten af door ontwikkelaars te laten meebetalen voor de opwaardering van de wijk.
  • Bij elke straatvernieuwing maken we maximaal ruimte voorvoetgangers en mensen met een mobiele beperking. Veilige fietstrajecten doorheen de stad, met efficiënte en zuinige verlichting op de fietsoversteken en langs de Vesten.
  • Ook in het laagseizoen opent het toerismekantoor op piekmomenten en in weekends